Wednesday, October 15, 2014

Ketakutan

Takut.. Paranoid.. Disebabkan aku tengok satu video pendek pasal samun.. Ragut..
Lepas tengok tu.. Meremang.. Rasa takut nak keluar.. Kalau dulu muke bole cool lagi jalan sorang diri.. Sekarang walaupun berteman.. Ade nampak seumpama macam video tu.. Aku dah cuak...
Tapi bagi aku benda tu normal.. Paranoid kat orang yang kita tak kenal dan suspek bole jadi pemangsa kita.. Daripada pengamatan aku.. Semua benda yang jadi dalam video tu disebabkan kurangnya paranoid yang menyebabkan pemangsa berani dan tahu mangsa dia lemah.. Bayangkan nenek tua jalan lengang lenggok tepi jalan dengan beg disebelah sisir jalan raya, diragut depan traffic light oleh seorang yang berkereta.. Mungkin nenek tu tak sangka yang peragut pun bole berkereta..
Aku berharap perkara ni tak berterusan.. Wanita kena lebih alert dan bersikap paranoid.. Lelaki ikut bukan sebab anda cantik.. Sebab anda mangsa..

No comments:

Post a Comment

shut up !!! ~__^

Note: Only a member of this blog may post a comment.