Monday, October 6, 2014

Jimat

Jimat.. Bagi aku subjektif.. Ada orang jimat masa.. Jimat tenaga.. Jimat duit.. Jimat makanan.. Jimat air liur.. (Orang yang pendiam) hehe..

Orang selalu kata orang yang jimat adalah kedekut.. Try usha balik apa maksud jimat tu.. Dan maksud kedekut tu.. Then baru orang tak confuse..

Kalau tanya aku.. Jimat adalah tak membazir.. Melengkapi keperluan diri dan menolak kehendak dalam satu satu masa.. Lagi baik jimat dari boros.. Dan kedekut adalah berusaha mengelak mendapatkan keperluan apatah lagi kehendak.. Simple kan.. ;)

Kenapa perlu jimat? Sebab tak nak jadi boros..hahaha.. Aku jimat.. Bersebab.. Aku menabung.. Aku tetapkan nak seseuatu perlu simpan duit.. Bukan abiskan semua duit gaji setiap bulan untuk shopping.. Betul betul merugikan.. Bagi aku la.. Tak tahu pendapat orang lain kan..

So aim aku sekarang.. Aku nak menabung untuk masa depan.. Untuk anak.. Untuk mama pegi haji.. Untuk melancong bersama tersayang.. Untuk beli aset.. Tak kira la ape asetnya.. Paling utama.. Tanah dan rumah.. Ready!

No comments:

Post a Comment

shut up !!! ~__^

Note: Only a member of this blog may post a comment.