Monday, October 27, 2014

02 | Sekitar majlis kami

Alhamdulillah... Selesai.. Thousands thanks for my family,in law family and friend..
Majlis berjalan lancar.. Kehadiran tetamu kedua belah pihak pengantin pun menggalakkan.. Thanks...
So hari ni nak citer sikit pasal majlis besar kami..
Plan asal.. Aku akan bertunang dulu hari jumaat.. Then esoknya baru nikah.. Tapi kami merancang.. Allah tentukan.. Ada hikmah sebalik semua..
So hari sepatutnya aku tunang jadi hari nikah aku.. Mula mula frust sebab ape yang dirancang tak ikut plan.. Tapi aku move on janji aku dapat nikah dengan buah hati :)
Keesokan hari free day.. Sebelah pagi aku make up simple then pakai baju tunang.. Cari port best untuk photoshoot dengan my bffs.. Memang awesome..! Thanks korang..
Sebelah petang done make up by my bridal.. Then tukar tukar baju.. Semua ade 3 pasang baju.. Sambil ada tepung tawar dari mak cik mak cik jiran sekampung.. Well adat je.. Ikutkan tak moh.. Tapi nak jaga hati.. Selagi tak langgar hukum Allah aku on je..
Malam pulak.. Malam berinai.. Jadi dilema jugak.. Sebab banyak benda aku tak rela.. Hihi.. 1st sanggul lintang again adat.. Memang aku bertudung.. Sanggul lintang yang ready made.. Aku minat yang simple.. Tapi mama nak yang besar.. Huh! Then 2nd karaoke and kompang.. Memang dari awal tak moh.. Mama bersungguh nak.. Tak meriah katanya.. Ikut la.. Janji tak memudaratkan.. And lastly... Bunga api.. Sebatang tu rm15 kali dengan 10.. Kalau sepuluh la.. Dah berapa dah.. Just untuk hiburan.. Bagi aku membazir.. Hmm again mama yang nak.. Bak kata mak itam.. Biakan la hajat dia..ok fine..
Then lepas semua tu..kami tukar baju untuk potong kek.. Photoshoot je pon.. Memang penat.. Sungguh...
Esok hari sanding.. Pagi tu ada majlis maulud.. Berzikir dan bacaan doa.. Then tengahari tetamu mula datang.. Disebabkan kawasan rumah aku sempit.. Terpaksa tumpang kawasan rumah mak teh.. Jiran.. Thanks mak teh.. Kesian jugak kena pisahkan khemah.. Tu memang khilafan aku.. Sorry tetamu kami.. Lepas azan zohor berarak.. Kompang again.. Then sanding.. Makan beradap.. Curi masa bersolat.. Then sambung jumpa tetamu.. Layan tetamu.. Petang photoshoot outdoor dengan my dream outfit..
Malam jumpa saudara belah mama then  buka hadiah.. Sekian..

No comments:

Post a Comment

shut up !!! ~__^

Note: Only a member of this blog may post a comment.