Friday, August 15, 2014

Berbeza

Ape beza nya aku dengan mereka..
Apa lain nya aku dengan mereka..
Kewujudan mereka dinanti.. Dirai.. Dihormati.. Disayangi.. Dicintai.. Dikasihi..
Tapi aku...
Aku akan tetap dipandang hina.. Dicemuh.. Diumpat.. Dihina.. Dikecam..
Memang bukan salah mereka..
Bukan juga salah aku..
Tapi aku adalah sebuah kesalahan..
Yang akan sentiasa diingati.. Selamanya.. Dalam cemuhan..
Waktu aku belum mengerti.. Belum arif.. Belum mengetahui.. Ada yang menghina..
Mungkin depan mata.. Mungkin juga dibalik teling..
Waktu aku belum bersedia.. Aku terpaksa menerima.. Hakikat sebuah aku..
Hanya aku yang perlu terima diri aku.. Untuk orang lain terima aku...
Dugaan akan menjelma..
Terpaksa pekakkan telinga.. Butakan mata.. Tebalkan muka.. Bisukan suara.. Lajukan anggota..
Biar aku menangis.. Biar.. Sehingga kering air mata.. Moga dapat menghapuskan segalanya.. Ya Allah.. Aku redha.. Aku bersyukur.. Terima kasih menerima aku..

No comments:

Post a Comment

shut up !!! ~__^

Note: Only a member of this blog may post a comment.