Saturday, September 27, 2014

Important but not urgent

Berapa minggu lepas.. Aku bertarung kat tempat keja.. Staf tak cukup.. Banyak keja.. Perangai bossy sang ketua.. Oh memenatkan.. Tapi bila kita ikhlas.. Semua bole buatkan.. Owh puji diri sendiri! (Pengsan)
Dalam minggu tu jugak aku jumpa sapa kawan sapa lawan.. I m so sorry.. Kenyataan.. Bila kita susah.. Kita akan jumpa kawan kita.. Yang sudi bantu kita.. Aku dah jumpa kawan aku..
Dalam minggu tu jugak.. Aku ada kenal someone yang annoying.. Sangat ok! Giler kentang ke tak.. Dia bole bagi arahan paling bodoh untuk diri aku sedangkan dia nampak lagi bodoh dari aku..hehe.. Fakta!
Ok nampak tak betapa tersiksa nya aku minggu lepas? Hehe.. Harap minggu lepas tetap jadi minggu lepas.. Minggu minggu yang mendatang pasti lebih hebat..
Seperti yang korang tahu.. Aku dah nak menjalani kehidupan baru.. Alam perkhawinan.. Hehe.. (Malu)
Ada kawan yang nasihatkan aku.. Tempat yang menarik dikunjungi lepas kawen or honeymoon.. Ok.. Aku ngaku.. Sapa yang tak nak gi bulan madu lepas kawen kan.. Tipu aku cakap aku tak nak gi.. Aku dah berangan nak gi macam macam tempat.. Siap buat list.. Ok memang sangat excited... Tapi setakat ni.. Banyak yang kurang dari lebih.. Aku lebih utamakan kehidupan lepas kawen aku berbanding gi melancong or makan angin..
Pengajaran yang aku bole gunakan minggu lepas important but not urgent.. So bagi aku honeymoon memang penting tapi bukan masa terdekat.. In sha Allah ada rezeki aku dapat la merasa..
Let began... :)

No comments:

Post a Comment

shut up !!! ~__^

Note: Only a member of this blog may post a comment.